Homestaging: Umění lásky na první pohled
První dojem totiž rozhoduje, a v případě nemovitostí to platí dvojnásob – jedná se o důležitou transakci, kterou musí odsouhlasit srdce i mozek. Homestaging rozhodně není o zakrývání vad, ale o ukázání skutečného potenciálu prostoru, který si málokdo umí na první dobrou plně představit.
Pokud se chystáte k prodeji bytu či domu, nepodceňte moment, kdy přijdou vaši zájemci na prohlídku nemovitosti a ukažte prostor v tom nejlepším světle. „Tady bych chtěl žít.”, měl by si říci každý, kdo vstoupí. Jak na tuto kouzelnou disciplínu, která z nemovitosti dělá neodolatelnou nabídku?
© Cattelan Italia, na obrázku designová nástěnná police Tresor.
Interiér a emoce
Toto spojení je klíčové. Ten, kdo uvažuje o koupi, musí být při pohledu kolem dobře naladěn. Představte si holé stěny, těžký vzduch a málo světla. A pak se zkuste naladit na obrázek pohovky s měkkou dekou a rozsvícenou lampou, které říkají „Zastav se na chvíli.” Již představa ukazuje ten rozdíl, že?
Homestaging je jako dobře sestavený outfit – nevynikne jen krása jednotlivých prvků, ale hlavně jejich souhra:
- Prostor.
Pryč s těžkými závěsy, nadbytečným nábytkem, zkrátka se všemi dojmy přeplněnosti a stísněnosti. Pryč také s osobními věcmi. Budoucí majitel si musí představit svůj život, ne ten váš. Výjimkou jsou skutečně stylové doplňky, umění či designové věcičky.
© Nicoline, na obrázku sedací souprava Babila.
- Barvy.
Jemné neutrální tóny jsou nepopsaným listem, vše výrazné působí v podvědomém plánu potenciálního kupce příliš závazně. Investici do výmalby ještě před nabídnutím nemovitosti realitnímu trhu vám doporučí každý realitní makléř. Detaily v pastelových barvách dodají svěžest, ale s barevnými efekty šetřete.
© Ditre Italia, na obrázku designová pohovka Papilo.
- Světlo.
V otázce dojmů je světlo zázrak. Snažte se ukázat prostor v plné světelné kapacitě a vězte, že perfektně působí více zdrojů světla a také kombinace umělého a přirozeného světla.
© Alberta, na obrázku otoman Audrey.
- Šperky.
Tedy ne ty skutečné, ale hra s doplňky, které tak zapůsobí. Čerstvé květiny, polštáře a ty kusy nábytku, které máte nejraději. Poskytnete zájemcům o vaši nemovitost malý nenásilný tip na to, jak pěkně to vše může vypadat.
© Bontempi Casa, na obrázku komoda Cosmopolitan.
Homestaging by měl do hry přinést jeden důležitý faktor – jednoduchost. Přepych není o tom, mít všechno, ale mít jen to podstatné. A pocit pořádku, krásy skryté v jednoduchosti a volného prostoru přináší každému chuť plánovat. Tam, kde vládne chaotická přeplněnost, si málokdo bude moci představit nový začátek. Nezapomeňte, že tento proces je uměním balancovat mezi tím, co je vidět a tím, co cítíte.
Mnoho interiérových studií nabízí homestaging jako samostatnou disciplínu a stejně tak vám tuto službu nabídne nejedna realitní kancelář. Ptáte-li se, zda stojí za investici, odpověď je nasnadě: Pokud chcete prodat rychle a za více, pak ano. Dobře naaranžovaný prostor zanechává nezapomenutelný dojem a činí z obyčejného domu vysněné místo.