Jak se dělá luxusní hotelový pokoj?
Můžete se na nás obrátit, pokud si přejete vybavit váš dům či byt, ale i ohledně vybavení prestižních komerčních projektů. Majitelé a manažeři prestižních komerčních projektů dobře vědí, že interiérový design a vybavení hotelu je naprosto základním pilířem pro úspěch.
Hotelové vybavení
Oblast hotelnictví je zároveň v České republice poměrně rozvinutá a nabídka často převyšuje poptávku, což znamená, že velké plus pro provozovatele hotelu je, pokud se na trhu hotelů nějakým způsobem vymezí. Poslední dekádě navíc vévodí novinka ve způsobu výběru hotelu. Nejtypičtější zákazník si vybírá ubytování prostřednictvím aplikací, chytrých technologií a především – fotografií! Vizuální vjem rozhoduje již při výběru a v reálném čase je pak společně s vůní tím úplně prvním, co host při vstupu do hotelového pokoje zaznamená. Mimochodem, magazín International Journal of Contemporary Hospitality Management uvádí, že dle výsledku komparativní studie hosté ihned sledují také vybavení a kvalitu koupelny, úroveň ložnice, spánku a pohodlí matrace a polštářů. Tyto atributy jsou řazeny dokonce před profesionalitu personálu. Z uvedeného jasně vyplývá, že požadavky hostů na kvalitní nábytek a vybavení jsou neoddiskutovatelné.
Designový interiér stokrát jinak
Luxusní hotel dnešní doby je tak optimálně promyšleným konceptem, který zapadá do okolního prostředí, přizpůsobuje se své cílové skupině a nabízí jí komfort, kterého se jí během všedních dnů nedostává. Cokoliv je „jiné“ – menu sestavené na míru, tematické ladění jednotlivých pokojů, či relaxační masážní křeslo – jsou plusy, které vás odlišují od konkurence. Výrazným trendem je také respektování stanoveného konceptu do detailu: Styl luxusního ubytování na samotě lze perfektně podtrhnout prémiovými kusy nábytku v hotelovém pokoji, jako je třeba stolek z masivu Lingotto a vyjádřit tak umístění v přírodě jako svou hlavní tematickou devízu. Zcela jinak lze skrze volbou nábytku podtrhnout fakt, že je váš hotel součástí urbanistického tepu moderního města, luxusní venkovské eco-farmy, či horské přírody. Vymezení vašeho stylu od stylistické definice po dekorativní doplňky v pokojích je to, co přidá vašemu projektu na atraktivitě.
V současnosti horkým hitem, který můžete vidět v mnohých zahraničních designových hotelích, je zvolení určitého designového prvku, kterým lze vkusně protkat celý interiér. Může to být například přítomnost organických prvků a vzorů, které navazují jeden na druhý a stvoří jedinečný interiérový styl vašeho hotelu. V praxi to vypadá tak, že například zvolíte značku Cattelan Italia a prvky, které se vám líbí, uskupíte do jednotlivých pokojů. Takový postup zaručí i nenásilné ladění jednotlivých kusů nábytku dohromady – materiály a povrchové úpravy v rámci jedné značky totiž přirozeně korespondují.
Může to vypadat třeba nějak takto: Stůl Soho Keramik, židle Belinda a konferenční stolky Sting. Nosným designovým prvkem je zde kombinace kvalitního dřeva a keramických povrchů, které vytváří harmonickou základní kompozici luxusního hotelového pokoje.
(Zdroj obrázku: Katalog Cattelan Italia)
Váš styl a pozice na trhu, které se chcete chopit, je součástí vaší vlastní strategie. Ať jste již rozhodnuti pro designový hotel s moderním přístupem i nábytkem, či provozujete horský hotel, jenž má přinést dokonalý klid a relaxaci, při vybavení hotelových pokojů nábytkem si dejte záležet. Vaši investici můžete přirozeně promítnout do ceny a poskytnout svým hostům přepychové zázemí i služby. Požadavky hostů jsou nicméně nekompromisní – v určité cenové hladině touží po odpovídajících kulisách a nejvíce tomu odpovídá rozšířené hodnocení poměru ceny a kvality.
Boutique hotel a další možnosti
Do vybavení hotelů se promítá kromě celkového interiérového stylu i kontext služeb, které poskytujete. Dobrou radou je snaha o poskytnutí všech nadstandardů, které si vaši hosté zapamatují. Přinášíme proto ještě další tipy, které vám pomohou ve vytvoření dokonalých služeb na míru:
- Pokud se jedná o boutique hotel, vaši zákazníci budou nejspíše vyhledávat osobité prostředí. Můžete si proto klidně dovolit výrazný designový nábytek a stylové dekorace. Vašimi typickými návštěvníky mohou být páry, rodiny, ale i ten, kdo je na služební cestě a touží po osobním prostředí. Můžete těžit z faktu, že butikový hotel je obvykle menší a i služby se tedy mohou dobře přizpůsobit na míru hostům. Vytvoříte-li uklidňující prostředí pokojů luxusními postelemi, příjemnými texturami, lokální vinotékou a designovým křeslem ke čtení, vaši hosté budou nadšeni.
- Pokud se profilujete jako wellness hotel, vaši hosté touží po jediném: Být rozmazlováni. Kromě služeb, které rozmazlují tělo, lze následovat i trend vizuálního rozmazlování. Ten se do oblasti hotelnictví začíná výrazně propisovat a například v některých zahraničních hotelích se již běžně používá termín „brain spa“ nebo „mind spa“. Vše, co lahodí oku a je v symbióze se zpomalením, spadá do této kategorie. Do pokojů lze umístit křesla s relaxační funkcí, vytvořit čtecí koutek, či využít výhledu a před okna umístit kvalitní kožený šezlong.
(Zdroj fotografie: Katalog Cattelan Italia, model Donovan)
-
Váš hotel může být zaměřen také na klienty, kteří se zde schází a vytvářejí profesní hodnoty. Obvyklé meetingy, služební cesty a konference je ideální promítnout do prostředí, které vytvoří z povinnosti příjemný pobyt. Typ služby který poskytujete, je trochu více konvenční a vašim hostům bude vyhovovat možná lehce formálnější vybavení. To nicméně neznamená prosté, jen není potřeba příliš přehánět dekorace, ale zaměřit se spíše na funkčnost a komfort. Vaším win-win řešením mohou být designové psací stoly, efektivní služba concierge, která šetří čas, rychlé wi-fi připojení a ty nejlepší matrace.
Závěrem doporučujeme vždy upřednostnit kvalitu, kterou hosté při vyšší ceně zkrátka neoželí. Vše začíná příjemným celkovým prostředím a pokračuje v každém hotelovém pokoji. Kvalitní postele a moderní hotelová koupelna je nutností, nicméně všechny detaily, na kterých si dáte záležet, budou velmi kladně hodnoceny. Každému pokoji můžete určit designový ústřední bod, jako je kožené křeslo, umělecké dílo, charakteristická barva, nebo vzor. Promyšlený koncept vám pomůže dosáhnout cíle – aby se staří zákazníci rádi vraceli a ti noví si chtěli co nejdříve pobyt u vás zopakovat.
A jak dodat komerčním prostorům instantně na atraktivitě? Třeba konferenčními stolky z foukaného skla.